Jump to content

Egy egész oldalas bocsánatkérő hirdetést kapott a világ a Facebooktól

2018. 03. 26. 09:45

Mark Zuckerberg bocsánatot kért, hosszan, nagyon hosszan, a maga és a Facebook nevében az úgy 50 millió felhasználót érintő adatszivárgásért. Megbocsátunk?

Számos amerikai és angol lapban jelent meg a Facebook egy oldalra rúgó hirdetésé, amiben Mark Zuckerberg immár egész összeszedetten igyekszik magyarázni, hogy hogyan is volt ez az egész Cambridge Analytica botrány. A Facebook alapítója nem csak elismerte a közösségi oldal felelősségét avégett, hogy többet is tehettek volna, de a szivárgás vélhető forrását is megnevezte. Utóbbiért egy régi, még 2014-ben a közösségi oldalra engedett kvízjátékot hibáztatnak. Zuckerberg egyben természetesen kifejezte, hogy mennyire sajnálják ezt az egészet (részvények árát és a részvényesek reakcióját elnézve ezt a részt el is híhetjük), valamint ígéretet tett rá, hogy mindent elkövetnek, hogy ez ne ismétlődhessen meg újra. A baj csak az, hogy a kér mér megtörtént. Ha beigazolódik, hogy az adatokat a Cambridge Analytica Donald Trump kampánycsapatának segítésére használta fel, akkor itt még további fejek fognak hullani, de már most is rengetegen elfordultak a Facebooktól, köztük a piac több nagy hirdetője. A közösei oldal így is több millió dollárt vesztett értékből egyetlen egy hét leforgása alatt, nem is beszélve a felhasználok felháborodásáról. Pedig lehet ezt úgy is nézni, hogy még szerencse, hogy Zuckerberg cége nem robotokat készített, mert azok már tuti fellázadtak volna, arra meg már egy több oldalas bocsánatkérés is kevés lenne.

A bocsánatkérő hirdetések eredtiben a New York Timesban, a Wall Street Journalban és a Washington Postban is olvashatók.

(Forrás: engadget.com Kép forrása: pixabay.com)