A közlemény szerint a megbeszélésen részt vett Szalay Zsolt professzor, a Műegyetem tanszékvezetője is.
A magyar állammal csaknem 30 éve együttműködő cég jelenleg egy új, akkumulátorok tesztelését célzó központot épít Kölntől nyugatra Németországban. Az építkezés tapasztalatai felhasználhatóak lesznek a tervezett magyarországi akkumulátor tesztközpont építése során is. Ez az együttműködés Kelet-Európában elsőként Magyarországon járulhat hozzá új kapacitások kiépítéséhez, főként a hazai iparfejlesztési törekvésekben is kiemelt helyen kezelt hidrogéngazdaság és akkumulátorgazdaság területén, a magyar kormány részvételével.
Az ITM hangsúlyozza, hogy a járműgyártás meghatározó szerepet tölt be a hazai gazdasági növekedésben, kivitelben és foglalkoztatásban. Az ágazat fenntartható jövőjét jelentő tiszta technológiák meghonosítása ezért elsőrendű érdek. Ehhez járulhat hozzá, ha Magyarország képessé válik a korszerű elektromos járművek, akkumulátorok és üzemanyagcellák megfelelőségének, biztonságos üzemeltethetőségének vizsgálatára, erre alkalmas tesztelési környezet kialakításával.
Az elképzelések szerint a hagyományos és autonóm járművek típusvizsgálata mellett a fejlesztésben a mezőgazdasági járművek és eszközök minősítésére is alkalmas infrastruktúra épülhet ki. Ezek a létesítmények a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpálya és közvetlen környezetében kerülnek kiépítésre. A TÜV Rheinland továbbá bővíteni kívánja az önvezető tesztszolgáltatások terén folytatott tevekénységét a ZalaZONE tesztpályán.
Első szolgáltatásainak 2020-ban történő létrehozását követően a TÜV Rheinland kiterjeszti a meglévő tevékenységét a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driving Assistance Systems, ADAS) és az önvezető járművek (Autonomous Driving, AD) terén a ZalaZONE Tesztpályán. 2025-re a ZalaZONE tesztpálya a TÜV Rheinland vezető kompetenciaközpontjává válik a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driving Assistance Systems, ADAS) és az önvezető járművek (Autonomous Driving, AD) terén.