Jump to content

A Facebook teszteli a zavaró hirdetések témák szerinti elrejtését

2016. 12. 18. 12:00

A célzott, elvileg direkt nekünk szánt hirdetések épp olyan bosszantóak lehetnek, mint átlagos társaik, pláne, ha egy az életünkben bekövetkezett tragédiára érzéketlenül jelennek meg.

Sajnos az élet telis tele van tragikus eseményekkel szinte mindenki számára és erre a hirdetések aligha tudnak tekintettel lenni a hirdetők legjobb szándéka ellenére se. Például egy gyermek elvesztése után a gyermekekhez köthető termékekről megjelenő hirdetések érthető módon felzaklathatják a gyászolókat. Az ilyen traumatikus élményeket szeretné elkerülhetővé tenni a Facebook. Ehhez egy olyan új funkciót tesztel, amellyel a potenciálisan felzaklató hirdetések elkerülhetőek, elrejthetőek.

Az opciók jelenleg elég korlátozottak, de már lehetőség van például alkohollal vagy gyermekneveléssel kapcsolatos hirdetések blokkolására a közösségi oldalon.

Jelenleg ezt a funkciót csak teszteli a Facebook, s hogy végül kikerül-e a nagyközönséghez, az kérdéses. Egy-egy nemkívánatos hirdetés eltüntetésére mindig van lehetőségünk, de hogy egész kategóriákat tüntessünk el egy-két kattintással, ez jóval drasztikusabb lépés, persze még mindig jobb, mintha az érzéketlen reklámok egy felhasználó teljes elvesztéséhez vezetnének.  

(Forrás: engadget.com Kép forrása: engadget.com)