Jump to content

Hangulatjelek alapján kaphatunk célzott hirdetéseket

2016. 06. 16. 16:00

A felhasználók szavajárásához igazítani a reklámokat az jópofa, de a Twitter kitalált egy ennél is ötletesebb alapot a célzott hirdetéseknek.

A hangulatjelek nagyszerűek, hogy kifejezzük érzéseinket vagy érzelmi állapotunkat a lehető legrövidebb módon. Sokszor ezek az egyszerű jelek akár egész komplex érzéseknek adhatnak hangot, más esetekben meg csak reflexszerűen odakerülnek egy-egy mondat végére. Akárhogy is az emberek használják. 2014 óta 110 milliárd hangulatjelet használtak tweeteléshez. Ez azért egy szép kis adat, amit sokféle képpen fel lehet használni.

A Twitter például kitalálta ez alapján, hogy nagyszerű ötlet lenne egy újfajta célzott hirdetés kidolgozása, ami a felhasználók által használt hangulatjeleknek megfelelő reklámokat tolna eléjük. Az ötlet mára meg is valósult. A neve „emoji keyword targeting” és minden bizonnyal nagy jövő áll előtte.

Oh és ha már itt tartunk.. az Oxford Dictionary szerint a 2015-ös év szava nem más volt mint a:

(Forrás: engadget.com)