Jump to content

Az ingyenes U2 album sikerei

2014. 10. 10. 14:00

Nemrégiben némi zavart, sőt felháborodást keltett a fiatalabb Apple userek körében, hogy egy olyan együttes albumát kapták meg automatikusan (és ingyesen), akiket nem is ismertek. Ennek ellenére azonban az Apple és a U2 együttműködése nem volt sikertelen. A digitálisan terjesztett korong 81 millió felhasználó tetszését nyerte el.

Szóval mennyire volt komoly hiba a U2 legújabb albumát, a Songs of Innocence-et ingyenesen, exkluzív módon közzétenni az iTunes-on? Eddig Eddy Cue, az Apple szoftveres és szolgáltatásokért felelős egyik vezető belsőse szerint egyáltalán nem, ugyanis 81 millió felhasználó töltött le legalább egy számot az albumról az ingyenes időszak alatt véglegesen.

Noha ezek az adatok csak a részleges letöltésekre vonatkoztak, Cue azt is elárulta, hogy a Billboard szerint 26 millió iTunes user a teljes lemezre is kíváncsi volt. Ezek már valóban hatalmas számok – főleg, ha összevetjük a korábbiakkal őket. Mielőtt a promóció életbe lépett volna 2003-tól napjainkig mindössze 14 millió iTunes letöltéssel büszkélkedhetett a banda.

Emellett az album ingyenessé válásával korántsem veszített semmit sem az együttes. Inkább csak nagyszerű reklámot csináltak a store-ban található deluxe kiadásnak, mely 10 további dalt tartalmaz több, egyéb bónusz mellett. Arról viszont semmit nem tudunk, hogy mi van azokkal az emberekkel, akik véletelenül kerültek a lemez birtokába (bár feltehetően ők vannak kevesebben.)

Összességében ez egy érdekes precedens lehet a zeneipar jövőjét illetően. Előfordulhat nagyon könnyen, hogy az ingyenes albumok képviselik a haladás és talpon maradás esélyét. Nem sokára erről is minden kiderül, csakúgy mint arról a bizonyos új zeneformátumról, melyet Bono említett és álította róla, hogy az Apple már dolgozik rajta.

Forrás és fotó: engadget.com és revolt.tv

Írta: Ambróz Nóra