Jump to content

Videojátékok animálásra használnának neurális hálózatokat

2017. 05. 06. 13:00

A procedurálisan generált világok és fegyverek már nem számítanak újdonságnak, ha videojátékokról van szó, de jó minőségű animációkat kihozni egy kupac változóból, az elég kemény dolog.

Nem ritka, hogy a nagy büdzsével operáló AAA játékokhoz sok munkát és időt igénylő animációkat rendelnek be drága pénzekért. Ez egy járható út a nagy kiadók számára, de az Edinburgh Egyetem új kutatása egy másik lehetséges övényt is felvillant a videojáték fejlesztők számára.

A kutatók a gépi tanulást és egy neurális hálót használtak, hogy animációk adatait húzzák ki egy adatbázisból, ami gamepad felhasználók tevékenységét rögzítette. Magyarán a rendszer felhasználói inputok elemzésével tanulja meg, hogy hogyan generáljon és hozzon mozgásba animációkat.

Az alábbi bemutató videón jól látható, hogy milyen lenyűgöző az eredmény. Ezzel a megoldással teljesen élethű mozgás generálható változatos terepviszonyok mellett. Ehhez hasonló komplex mozgások eddig csakis kizárólag hosszas procedúrával elkészült, előre lescrpitelt formában jöhettek létre.

Azért a neurális hálónak se megy egyből. Egy Nvidia GeForce GTX 660 GPU-n 30 órát kellett edzeni a teszthez (PDF). Gyorsabb, erősebb GPU-val a tanulási idő jelentősen csökkenthető lenne.

A  rendszer nyilván még messze nem tökéletes. Momentán csak olyan relatíve egyszerű dolgokra alkalmazható a módszer, mint amilyen mondjuk egy adott tárgy körüli futkosás leanimálása. Komplexebb mozdulatokat és interakciókat tartalmazó jelenetekkel egyelőre nem képes megbirkózni, de idővel ez lehet az út egy sokkal gyorsabb és praktikusabb animálási metódushoz.

(Forrás: theorangeduck.com Kép forrása: theorangeduck.com)