Az IBM mesterséges intelligenciája legújabb frissítése óta képes felismerni az érzelmek széles skáláját az öröm és a bánat között. Amikor például megkérdi valaki, hogy vagyunk és mi kegyesen azt hazudjuk, hogy jól akkor Watson képes a szövegkörnyezet apró jeleiből is kiszúrni a bennünk bujdosó melankolikus hangulatot.
Watson nagyszerűen képes személyiségtípusok és viselkedésminták felismerésére is. Már nem csak az egyes szavak jelentését képes értelmezni, de figyelembe tudja venni a kontextust, illetve mindezek függvényében értelmezni teljes mondatokat.
Most, hogy már Watson a szövegek mögött megbúvó érzelmeket is képes felismerni, az se okoz neki problémát, hogy megfelelő hangszínt válaszon, amikor például „dühösen” olvas fel nekünk egy szöveget. A fejlesztésnek köszönhetően biztosra vehetjük, hogy a jövő robotjai nem csak hideg és közömbös hangon lesznek képesek hozzánk szólni. Jó lesz majd vigyázni, nehogy megbántsuk az érzéseiket, mert még a végén lekiabálnak minket.