Meglepően közel és gyorsan érkezik egy aszteroida

2015. 10. 20. 10:00

Egy újonnan felfedezett aszteroida (no nem a képen látható) éppen Mindenszentek ünnepe alatt 1,3-szer akkora távolságra halad el mellettünk, mint amennyire saját Holdunk kering körülöttünk. Ez szerény 498 000 kilométert jelent.

Az objektum átmérője 300-600 méter között változik, míg felfedezésére a múlt héten került sor az aszteroidavadász Pan-STARRS obszervatóriumban, Hawaii-on. A NASA szerint hozzánk legközelebb október 31-én jár majd a tömb, amikor kivételesen magas, 35 km/s-os sebességgel zúg el mellettünk. Ehhez képest az az orosz meteor, melyet több jármű kamerája is rögzített 2013-ban csak 17 méter átmérőjű volt és sebessége nem haladta meg a 19 km/s-ot. Egy másik Oroszországban leesett 40 méteres aszteroida egy egész erdőt tett a földdel egyenlővé 1908-ban.

Az ütközés veszélye ezúttal nem fenyeget, noha a találkozás hatalmas csapás lenne. Kissé ijesztően hangzik, hogy a csillagászok csak kilenc napja fedezték fel közeledését, ám a NASA leszögezte ez csak amiatt történt, mert extrém mértékben furcsa pályán érkezett az aszteroida.

Noha lehetséges, hogy néhány teleszkópzsokét a jelenség majd félholtra ijeszt, a tudósok azonban sokkal inkább örülnek neki, hiszen így magas felbontásban (2 méter per pixel) láthatják az üstökösszerű tüneményt. Az objektum a számítások szerint ez után ismét 2027-ben halad el mellettünk, ám akkor már közelebb, mint saját Holdunk.

Forrás és fotó: engadget.com