Igazi tudományos kincs: 50 millió éves sperma

2015. 07. 17. 13:00

Egy az Antarktikán kutató tudóscsoportnak sikerült kivételes ritkaságra bukkanni: ősi, megkövesedett féregspermát találtak. Mivel az ilyen típusú sejtek rendkívül rövidéletűek és törékenyek, nagyon ritka, hogy fosszilizált formában fennmaradnának, így kivételes értékkel bír a lelet.

A sejteket megtaláló csoport tagja, Benjamin Bomfleur paleontólgus szerint egy roppant ritka kinccsel van dolguk. A felfedezést Bomfleur egyik kollegájának, Thomas Mörs-nek köszönhetjük, aki véletlenül bukkant az ősi leletekre, miközben egy megkövesedett burokban lévő férget vizsgált.

A Biology Letters legfrissebb számában publikált cikkük szerint a tudósok által talált sperma nagyon hasonló a manapság is előforduló homárférgekéhez, mely azt sejteti, hogy a prehisztorikus állat nagyobb területen volt elterjedt, mint mai leszármazottjai.

Ennél a felfedezésnél azonban talán nagyobb jelentőségű, hogy hol is találták a leletet a tudósok. A néhány nap alatt megszilárduló burok, mely a spermát megőrizte a kutatók szerint ideális környzetet biztosít a mikroorganizmusok csapdába ejtésére, így további ritka tudományos kincsek után kutatva munkájuk célja innentől a hasonló bábok vizsgálata lesz.

Forrás és fotó: engadget.com