Jump to content

A Square Enix felhagy a Go mobiljátékok fejlesztésével

2018. 06. 04. 19:05

A Square Enix Go címei sok értelemben a tankönyvi példái voltak annak, hogy hogyan lehet igazán jó mobiljátékokat készíteni, de az egykor sikeres modellel ma már nem lehet sikeres játékokat fejleszteni.

Kevéske tőkével is lehet olyan minőségi, a mobilos környezetre szabott  játékokat készíteni, amik legalább akkora figyelmet vonzanak, mint egy komoly pénzekért fejlesztett konzolos játék. Legalábbis eddig így volt. Patrick Naud, a Square Enix munkatársa szerint ez a recept már nem állja meg a helyét. A PCGameInsder.biz-nek adott interjújában kifejtette, hogy a stúdió már nem tudja tovább vinni a Go sorozatot. Elmondása szerint a prémium mobiljátékok piaca „eltűnőben van”. Véleménye szerint túl sok valóban jó és minőségi ingyenes játék érhető el, ami megkíméli az embereket attól, hogy pénzt öljenek a játékba, ha annak koncepciója nem nyeri el a tetszésüket.  Habár a Hitman Go, a Lara Croft Go és a Deus Ex Go igazán jó kritikákat kaptak és „nagy bevételt” hoztak, valójában csak kevés ember játszott velük. A Go szériától való búcsú nem jelenti, hogy a montreali stúdió felhagyna a mobiljátékok fejlesztésével. Ez inkább azt jelenti, hogy szeretnének innovatívabb megoldások felé fordulni.

Nem nehéz kitalálni, hogy a Square Enix miért látja úgy a dolgokat ahogy és miét érzik úgy, hogy ideje változtatni az eddigi recepten.  Amikor az ingyenes játékok, olyan mély és kidogozott játékélményt adnak, például a Fortnite mobile, akkor nehéz igazolni, hogy pénzt számoljanak fel bármilyen mobiljátékért, legyen az bármilyen jó is. Ezen a ponton a piac annyira eltelt minőségi free-to-play játékokkal, hogy a fejlesztőknek gyakorlatilag teljesen beszűkültek a lehetőségei, amikor finanszírozási modellt kell választaniuk a játékaik számára.

(Forrás: engadget.com Kép forrása: Square Enix)