Akkortájt 2015-ben még a Snowman csapata nem igazán tudta, hogy mit reméljen Alto’s Adventure publikálásától. 2,99 dollárért bocsátották áruba a portékájuk az App Store-ban, a legjobbakat remélve. Ez volt az a pont, ami után minden megváltozott. Az Alto’s Adventure hatalmas sikert aratott. A játékosok zabálták virtuális snowboardozás élményét, a nyugis hangulatot árasztó havas hegyvidéki lankákat és végtelen lejtőket. Hiába volt maga a játékmenet faék egyszerűségű volt, az atmoszféra és a művészin elmesélt történet megtette a magáét, egy évre rá pedig már az Android felhasználók is belekóstolhattak a játékba.
Az Alto’s Adventure debütálása óta eltelt három év, ami azt jelenti, hogy már három éve várják a játékosok a folytatást. Ez a folytatás pedig meg is érkezett a héten az Alto’s Odyssey személyében.
„A nagy elefánt a szobában, hogy ennek a játéknak elég sok idő kellett megjelenni az első rész után, mondta a játék producere Eli Cymet. „Ez azért volt, mert mi igazán olyan érzést szerettünk volna elérni, ami természetesebb volt számunkra.”
Az első kód begépelésétől az utolsóig igazából csak másfél évet dolgozott az Alto csapata. A többi idő a megfelelő munkatársak megtalálásával, a folyamat kidolgozásával és a jó munkakörnyezet kialakításával telt el. Az Alto’s Adventure után a csapatnak lehetősége nyílt nagyobban gondolkodni, amit meg is ragadtak, de ehhez egy stabil üzletet kellett kiépíteni, miközben a játékosokat is boldogan kellett tartani.
A Snowman talán egy fiatal stúdió, de a fejlesztők igen komolyan álltak neki az Alto’s Adventure utáni projektjeiknek. Nem akartak sehova se sietni. Nem akartak egy lelketlen folytatásba belerohanni csak hogy gyorsan keressenek a játékosok lelkesedésén. A fejlesztők elmondták, hogy sok levelet kaptak, amiben azt írták nekik, hogy az Alto segített az embereknek kikapcsolódni esténként és megbirkózni a betegségekkel vagy a szeretteik elvesztésével. Amit igazán tanított ez számukra, hogy az Alto sorozat akkor a legerősebb, amikor megragadja ezeket a jelentőségteljes érzelmeket és érzelmi szinten kapcsolódik a játékosokhoz.
Az Alto’s Odyssey tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy sokat jelent a Team Alto-nak. A fejlesztők igyekeztek beleadni szívüket-lelküket a játékba, valami újat, de mégis ismerőset teremteni. „Az Odyssey, ahogy azt a név is sugallja, arról szól, hogy menjünk ki a komfort zónánkból] és hívjuk ki magunkat.”, mondta Nesbitt.
Az Alto’s Odyssey már elérhető iPhone-ra, iPad-ra és Apple TV-re. Szerintünk bőven megérte várni rá három évet, mert ez kellett ahhoz, hogy a Snowman csapata ismét egy olyan játékot alkosson, aminek lelke van. Kíváncsian várjuk mi lesz a következő játékuk, addig pedig az Alto’s Odyssey elérhető az App Store-ból 4,99 dollárért.