Jump to content

Még mindig relatíve ritka a mobil hirdetésblokkolás

2016. 06. 05. 10:00

A Föld 1,9 milliárd okostelefon tulajdonosából csak 419 millió – azaz 22 százalék – használ valamilyen mobilra szánt reklámblokkoló eszközt.

A fenti adatok a PageFair új kutatatásából derültek ki, ahogyan az is, hogy még az Amerikai Egyesült Államok okostelefon felhasználói alig használnak valamilyen reklámblokkoló szoftvert, addig az ázsiai csendes-óceáni térségben minden harmadik okostelefon tulajdonos él ilyen eszköz használatával.

A bolygónk okostelefon felhasználói bázisának 55 százaléka él az ázsiai csendes-óceáni térségben, így ők teszik ki az hirdetésblokkoló szolgáltatást igénybe vevő emberek 93 százalékát. A PageFair kutatója Johnny Ryan szerint a lassú és drága mobil-adatforgalom okolható azért, hogy a reklámszűrő programok olyan népszerűek a kínai és az indiai, indonéziai és pakisztáni emberek mobilböngészőjén.

Ami még szintén kissé meglepő lehet, hogy Ázsiában a top 5 reklámblokkoló szoftverből az első 4 az Alibaba’S UC Browser különböző változatai. A Google Adblock Browser for Android néven futó applikációja csupán az 5. helyre tudott befutni.

(Forrás: engadget.com)