A Messengernek jelenleg havi 900 millió aktív felhasználója van és még iOS-en is a második legnépszerűbb applikáció. Továbbá 50 millió üzlet is fenn van és több mint 1 milliárd üzenet kerül kiküldésére minden hónapban. A Messenger vezetője David Marcus bejelentette nemrég a Messenger Platform bétáját, amire a fejlesztők elkezdhetnek dolgozni, létrehozni saját botjaikat a chates applikációhoz. No de mit is jelent ez és pontosan mire is jó mindez?
Azt jelenti, hogy a Messenger több akar lenni és már több is, mint egy szimpla üzenetküldő app. Olyan központi elemévé kíván válni a telefonunknak, ami helyettesíti az összes többi applikációnak a használatát idővel. Ahelyett, hogy mindenre külön alkalmazást használnák, elég lesz a megfelelő botnak kiadni a parancsot és már rendelhetünk is egy pizzát, vagy szállást foglalhatunk magunknak, de ezek persze csak suta példák ahhoz a potenciálhoz képest, ami a dologban rejlik. Mégpedig hatalmas üzleti potenciál, amiről itt beszélünk. A cégeknek lehetőségük van saját chatbotokat fejleszteni, amik nem csak, hogy megkereshetik a felhasználókat különböző ajánlatokkal, de akár ügyfélszolgálati tevékenységeket is ki lehet velük váltani.
Na, de hogyan is találjuk meg ezeket a botokat? A Messengernek lesz egy tartós keresési mező a tetején. Ezt a keresőmezőt használva találhatjuk meg az éppen szükséges chatbotot, amivel szeretnénk elcsevegni. A kérdés már csak az, hogy a nap végén bosszantó, tolakodó, kopogtatóként tekintünk majd ezekre a botokra vagy olyan eszközökként, amik egyszerűbbé teszik az életünket?