Elsőként az Apple, majd nemrég az ASUS jelentette be saját hirdetésblokkoló szoftverrel érkező eszközét. Most pedig a Samsung is úgy látta elérkezett az ideje, hogy csatlakozzon a klubhoz.
A gyári böngészőkbe integrált hirdetés blokkolási lehetőség természetesen nem a hirdetőkkel való kiszúrást célozza, csupán a gyorsabb és gördülékenyebb internetezést. Ugyanis ezek a reklámok lassítják az oldalak betöltését, vagy akár megnehezíthetik a működésüket is. Ezt pedig a felhasználók is tudják ezért rögtön fel is tesznek általában egy Adblock nevű kis segédeszközt, ami szinte minden böngészővel kompatibilis beleértve az okostelefonokra szánt verziókat is.
Ezek után nem csoda, ha a gyártok szeretnének a vásárlók kedvében járni azzal, hogy alapból is lehetőséget kínálnak a reklámok tiltására. Csak így lehet a saját böngészőjük versenyképes és használható.