Jump to content

Már csaknem 3000 esetben segített az ÉletMentő mobilalkalmazás

2021. 02. 20. 14:19

Tavaly január végén indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös applikációja, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. 

Az alkalmazás társadalmi hasznosságát mutatja, hogy az elmúlt egy évben 530 ezren töltötték le és már mintegy 3000 esetben nyújtott segítséget. Az applikáció a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően koronavírus infógombbal, push értesítésekkel és chatbot funkcióval is bővült. Az app több jelentős szakmai díjat és elismerést is kapott, így a többi között 2020-ban az év digitalizációs projektjének is megválasztották.

„Sokan a saját rosszullétükhöz hívtak egyetlen gombnyomással mentőt úgy, hogy az adataik azonnal megjelentek a mentésirányító számítógépén. De előfordultak olyan balesetek is, ahol a gyors segélyhívásban és a pontos helymeghatározásban jelentett hasznos és értékes segítséget az ÉletMentő applikáció” – számolt be a tapasztalatokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az alkalmazás működése, kezdeti funkciók

Az ÉletMentő a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál.

A mentők nemcsak a bajba jutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető: így például a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

Koronavírus infógomb és push-értesítő

Az alkalmazás a tavalyi indulását és a veszélyhelyzet elrendelését követően két fontos funkcióval bővült. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos tájékoztató oldala. A másik fontos fejlesztés a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról szükség esetén azonnal értesülhetnek a felhasználók.

Már a chatbot is válaszol

A tavaly nyáron elindult chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja - írja az iotzona.hu.

„A Vodafone Magyarország Alapítvány tevékenységének alapvető célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsuk, segítségével jobbá, könnyebbé tegyük az emberek mindennapjait. Jól példázza mindezt az Országos Mentőszolgálattal közös ÉletMentő applikációnk, amely a teljes társadalom számára hasznos, hiszen a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítő kezet. Úgy gondolom, hogy az applikáció hiánypótló voltát és társadalmi hasznosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy 2020-ban Az év digitalizációs projektje lett az IVSZ által életre hívott Gyúrós Tibor-díjon. Emellett pedig az EffekTeam Effekt 2030 versenyének első helyezettje lett az Esélyteremtő Üzlet kategóriában” – összegezte Orbán Anita, a Vodafone Zrt. vezérigazgató-helyettese.

„Ma már a legkorszerűbb digitális megoldásokat használjuk az életmentés számos területén, ezek közé tartozik a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal tavaly januárban útjára indított applikáció is. Az alkalmazást eddig 530 ezren töltötték le, és már mintegy 3000 segélyhívás az appon érkezett mentésirányító bajtársainkhoz” – mondta dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

(Forrás: itmozaik.co.hu;iotzona.hu | Kép: pixabay.com)