Jump to content

Az Oculus szeretné, ha a VR avatárok élethűebben beszélnének

2016. 02. 14. 10:00

Sorra kerülnek ki érdekes fejlesztési ötletek, bővítmények a VR eszközökre fejlesztő programozok kezei közül. Néhány nagyon fontos segítség lehet, hogy a virtuális valóság valóságosabbnak hasson. Ilyen lehetne például az OVRLipSync, amivel az avatárjaink normálisabban tudnának beszélni.

Néhány régebbi filmnél látványosan jelentkezik a szinkronizálás problémája. Színészünk még javában beszél, vagy már pont arra sem emlékszik miről beszélt, még a szinkronhang meg közben valahol teljesen máshol jár. Lássuk be ez néha elég vicces volt, de leginkább zavaró. Nincs ez másként a virtuális valóságban sem. Elég kiábrándító lenne, ha virtuális valóságban társunkul szegődők avatárijai rezzenéstelen arckifejezéssel fejhangon motyognának nekünk. Ahhoz, hogy a virtuális valóság élménye valóságszerűbb legyen fontos, hogy a mimikánk közvetíteni tudják az avatárjaink.

Erre természetesen már mások is gondoltak. Fejlesztők elkészítettek egy OVRLipSync névre hallgató Unity alapú plugint az Oculus VR-hoz, amivel egy avatár képes lehetne a szájunk mozgását közvetíteni a virtuális valóságba. A feltételes mód azért szükséges, mert sajnos miután a fejlesztők publikálták az Oculus nagyon gyorsan el is tüntette a bővítményhez kapcsolódó információkat, de néhány eszközfejlesztőnek így is volt ideje hozzáférni, mint az alábbi kis bemutató videó is reprezentálja. Reméljük nem végleg tűnt el a projekt és izgatottan várjuk, milyen sok más érdekes szoftvert fejlesztenek még kifejezetten a virtuális valósághoz.

(Forrás: engadget.com)