Néhány régebbi filmnél látványosan jelentkezik a szinkronizálás problémája. Színészünk még javában beszél, vagy már pont arra sem emlékszik miről beszélt, még a szinkronhang meg közben valahol teljesen máshol jár. Lássuk be ez néha elég vicces volt, de leginkább zavaró. Nincs ez másként a virtuális valóságban sem. Elég kiábrándító lenne, ha virtuális valóságban társunkul szegődők avatárijai rezzenéstelen arckifejezéssel fejhangon motyognának nekünk. Ahhoz, hogy a virtuális valóság élménye valóságszerűbb legyen fontos, hogy a mimikánk közvetíteni tudják az avatárjaink.
Erre természetesen már mások is gondoltak. Fejlesztők elkészítettek egy OVRLipSync névre hallgató Unity alapú plugint az Oculus VR-hoz, amivel egy avatár képes lehetne a szájunk mozgását közvetíteni a virtuális valóságba. A feltételes mód azért szükséges, mert sajnos miután a fejlesztők publikálták az Oculus nagyon gyorsan el is tüntette a bővítményhez kapcsolódó információkat, de néhány eszközfejlesztőnek így is volt ideje hozzáférni, mint az alábbi kis bemutató videó is reprezentálja. Reméljük nem végleg tűnt el a projekt és izgatottan várjuk, milyen sok más érdekes szoftvert fejlesztenek még kifejezetten a virtuális valósághoz.