A projekthez külön mérnököket vesznek fel, és új szoftvereket fejlesztenek, amelyek segítségével szimulálják a valós körülményeket. Az új csapat 24 helyi mérnökből áll majd. Legfőbb céljuk az lesz, hogy 3D-s szoftvereket fejlesszenek ki a környezet összetettségének szimulálására, és biztosítsák, hogy Scout biztonságosan tudjon navigálni a különféle akadályok között kiszállítás közben.
Bár az Amazon által közzétett megfogalmazás kissé homályos, a kapcsolódó álláshirdetésekből az derül ki, hogy a társaság szoftvermérnöki és gépi tanulási területet vezető szakembereket keres. A tervek szerint a helsinki iroda idővel bővül majd, a kapcsolódó munka pedig a robotika és az autonóm rendszertechnika élvonalát képviseli.
Ugyanakkor a Starship Technologies vagy a Kiwibot fejlesztéseivel összehasonlítva az Amazon még mindenképpen új játékosnak számít ebben a szegmensben. Első negyedévi bejelentésében a cég arról számolt be, hogy több tízezer csomagot szállított ki Kaliforniában, Georgiában, Tennessee-ben és Washingtonban. A Starship viszont éppen 1 millió kiszállításról adott hírt, míg a Kiwibot 150.000 kézbesítésről számolt be.
Másfelől viszont a mostani befektetés és az Amazon egyéb területeivel való nyilvánvaló vertikális integráció miatt a többi piaci szereplő azért vélhetően rajta tartja a szemét a vállalaton. Még akkor is, ha az Amazon nem fektetett nagy energiát a készételek kiszállításába - írja az iotzona.hu.