
Az Airbus, a Rolls-Royce és a Siemens összeállt, hogy közösen létrehozzák az E-Fan X nevet viselő hibrid elektromos repülőgép prototípusát, amely a konvencionális és az elektromos motorok kombinált erejével marad a levegőben. Egy BAe 146 hagyományos turbináját cserélték le egy 2MW elektromos motorra, amit ha minden jól megy, akkor majd egy újabb követhet. Repülni várhatóan valamikor 2020-ban fogjuk látni.
A három vállalat azt reméli, hogy az E-Fan X hamar „felcseperedik” és munkába állta után gyorsan el is terjed, habár melyik cég ne kívánna hasonlót a saját termékének? Ezzel együtt is még jó időbe telhet, mire hibrid utasszállítók fedélzetére pattanhatnánk fel egy kis légi kirándulásra, viszont hosszú távon jóval kevesebb üzemanyag fogyhat az ilyen és hasonló gépeknek hála. Éljen soká a fenntartható fejlődés.