
Ugyan már korábban is szivárgott ki némi információ a Tesla készülő kamionjával kapcsolatosan, de egyrészt mindenki inkább az új Tesla Model 3-ra figyelt, másrész az elhintett információk jóval szerényebbek voltak, mint a valóság. Például a korábbi információk legfeljebb 480 kilométeres hatótávolságról beszéltek, ami ugyan nem lett volna rossz, hiszen az amerikai kamionok átlagosan ettől valamivel kevesebbet mennek le egy fuvar alatt, de mint kiderült a valóság ennek még a közelébe sincs. A Tesla kamionjának akkumulátorcsomagja 800 kilométer megtételéhez szükséges energiát lesz képes tárolni, ráadásul 640 km-re elegendő áramot durván fél óra alatt vesz majd fel. Ez már több mint bőven elegendő a legtöbb szállítási igény kielégítéséhez. A töltés viszont még gond lehet. Mint kiderült, a Tesla kamionjainak töltéséhez úgynevezett Megachargerek kellenek majd, amely egy a Tesla Supercharger állomásaihoz hasonló hálózat kiépítését fogja igényelni. Ezeknél az állomásoknál napelemek fogják majd szolgáltatni a szükséges elektromos áramot, így egy teljes mértékig környezetbarát rendszerrel számolhatunk majd, csak az a kérdés, hogy hol sikerül ilyeneket kiépíteni és mennyire lesznek ezek ideális helyen a kamionosok számára.
A Tesla kamionja egyébként önvezető funkciókkal is rendelkezik, mint automatikus sávtartás és más segédfunkció, de önállóan még nem boldogul el. Ezzel együtt is a kamionon ránézésre is látszik, hogy ez már a jövő csomagszállító eszköze. Ennek a robosztus, de mégis meglepően jól áramvonalasított járműnek üresen 5 másodperc elegendő, hogy 4 elektromos motorjával 0-ról 100 km/h-ra gyorsuljon, ami önmagában is ámulatba ejtő, hát még ha benézünk az utastérbe.
A sofőr fülkéje meglehetősen szokatlan. Az első ami szemet szúr, hogy csak egyetlen egy ülés kapott benne helyet és az se jobb vagy bal oldalon, hanem középpen található, a kormánnyal együtt. A sofőr számára két hatalmas érintőképernyős monitor helyettesíti a tükröket, amiket a kormány két oldalán helyeztek el. Ez a megoldás nagyon modernnek és tágasnak tűnik, de rögtön adja is magát, hogy ha nincs se másik ülés, se alvó fülke, akkor a váltott sofőrös utak és a nemzetközi többnapos fuvarok szóba se jöhetnek ennél a kamionnál. így pedig aztán majdnem mindegy, hogy 400 vagy 800 kilométert tud lemenni egyetlen egy töltéssel. Mindenesetre az, hogy az autógyártok már a megvalósítás szintjén ügyködnek azon, hogy a közúti forgalomban fuvarozó tehergépjárműveket elektromos meghajtásúra cseréljék, az jól mutatja, hogy az elektromos motorok forradalma lassan, de biztosan kiteljesedni látszik és ennek az egyik első komoly futárja a Tesla elektromos kamionja lesz.