
Nagy kár lenne, ha csak a fióknak készült volna a Honda autógyártó által bemutatott sportos elektromosautó koncepció. A Sports EV az új és a régi képlet legjavát hozza egy alacsonyan ültetett, agresszív kupéhoz igazítva. Nem csak az 1300-as Coupé nyomai fedezhetjük fel ezen a modellen, de más tervezési jellegzetességekbe is belefuthatunk. Nézzük csak például a B-oszlopot, ami egyébként egy fullos üvegtetőt tart. Igazán elegáns, szemet gyönyörködtető megoldás.
A Honda Sports EV az egyik legjobb megjelenésű koncepció, amihez az idén szerencsénk volt. Az autógyártó ugyan nem beszélt teljesítmény adatókról, de az igazi hangsúly egyébként is a motorház tető alatt lapuló mesterséges intelligencián van. Akárcsak a korábban bemutatott NeuV koncepciónál, a Sports EV modellnél is a Honda Automated Network asszisztense ül az anyósülésén. Amellett, hogy kezeli az alap feladatokat, mint a navigáció, egy különleges „érzelem motort” használ, ami elméletben felméri az érzéseinket, amelyek befolyásolják a vezetői öntéseinket. A Honda olyan kommunikációt szorgalmaz, amely összeköti a vezetőt és az autót, ami fontos lehet, amikor egy kacskaringós úton száguldunk lefelé.
Az egyetlen bánatunk ezen a ponton, hogy a Honda nagyon mélyen hallgatott róla, hogy a Sports EV mikor kerülhetne gyártósorra, ha egyáltalán valaha oda kerül. Ez pedig szégyen. Nagy kár lenne, ha egy ilyen autó megrekedne pusztán elméleti szinten.