
Ha jobban belegondolunk, akkor nyugodtan mondhatjuk, hogy 2016 a virtuális valóság éve volt. Szinte hihetetlen mennyi minden történt és mennyit fejlődött a világ ezen a fronton. Megjelent az Oculus Rift, a HTC Vive, a PlayStation VR és a Google Daydream. Persze azért még a technológia kiaknázásának elején járunk. Még csak most érkeznek hozzá a játékok és egyéb tartalmak, de a VR itt van, elérhető és valóságos. Gondoltuk volna ezt néhány éve?
A jövő a megmondhatója, hogy a VR technológia valóban időtálló lesz-e vagy csak a hype fújta a vitorlájába a szelet. Lehet az kiterjesztett valóságé lesz végül a diadal, vagy a két irány szépen megfér egymás mellett. Mindenesetre az már biztos, hogy a VR nagy hatást gyakorolt sok más termék, például az okostelefonok fejlődésére. Gondoljunk csak a Samsung Galaxy S7 szériájára, az iPhone 7 Plus-ra és persze különösképp a Google Pixel okostelefonjaira. Még a laptop kínáltatott is befolyásolta a virtuális valóság. Megjelentek az első VR-ready laptopok.
Jövőre még inkább számíthatunk rá, hogy a VR technológiára fog koncentrálni a szórakoztatóipar. Nem csak temérdek VR szoftver, de a különböző headsetek újabb verziói készülnek debütálni 2017-ben. Csak aztán tudjunk lépést tartani.