
A virtuális valóságnak nagy hasznát veszi az autóipar, ahol a tervezők folyamatosan újabb ötleteket vizsgálnak és hasonlítanak össze. A tesztelésnek komoly költségei lehetnek éppen ezért nem csak praktikus, de költséghatékony is, ha ezeknek egy részét a virtuális valóságba helyezik át. A BMW mindig is élen járt a technológiai vívmányok felhasználásában és most adoptálták a HTC Vive-ot is, mint fejlesztési eszközt. A VR technológiának köszönhetően például gyorsan és könnyen tesztelhetők azok az apró változtatások, amiket a kormány mögé ülve a vezetők láthatnak. A műszerfaltól kezdve a kárpitozáson át minden pillanatok alatt lecserélhető és megváltoztatható, ezzel hihetetlenül felgyorsítva a tesztelés folyamatát és a mérnökök munkáját.
Még mondjuk egy magánember számára egy tucat HTC Vive felhalmozása, komoly érvágás, addig a BMW számára ez egy relatíve olcsó beruházás. Idővel a cég arra számít, hogy sok más fejlesztési folyamatnál is alkalmazhatják ezeket a VR eszközöket. Képzeljünk csak el egy nagy nyílt irodaházat teli emberekkel a fejükön VR szemüvegekkel, ahogy ide oda kalimpálnak a kontrollerrel a kezükben. Hát nem szórakoztató munkahelynek hangzik?