Az LG szeretné megőrizni helyét a gyártás élvonalában, így 1,05 trillió wont, azaz mintegy 255 milliárd forintot fektetett be egy új koreai OLED gyár létrehozásába. 2017-től kezdőden az itteni gyár mintegy négyszerese annyi kijelzőt lesz képes gyártani, mint a jelenlegi köszönhetően a kibővült lehetőségeknek. A műanyagalapú kijelzőket elsősorban kisebb, következő generációs készülékekre szánja az LG, melyek haszonsíthatnák, annak hajlékony jellegét, így főként telefonokra és hordható elektronikára érdemes gondolnunk.
A legtöbb LG és Samsung csúcskategóriás okostelefon és óra máris OLED kijelzővel rendelkezik (P-OLED és AMOLED). Közülük főleg az LG G Flex 2, a banánfon és a Samsung Galaxy S6 Edge használja ki a technológia flexibilis jellegét. Más cégek esetében példaként a Vivo X5, az Oppo R7 és a Motorola Moto X második generációja juthat eszünkbe az OLED-alapú kijelzőkről.
Az LG a nagyobb, tévéméretű kijelzők számára később egy másik gyárat is szeretne létesíteni. A Samsung nemrégiben szintén egy még nagyobb összeget, 3,6 milliárd dollárt, azaz 1022 milliárd forintot költött az OLED-gyárak fejlesztésére.
Forrás és fotó: engadget.comÍrta: Ambróz Nóra