Jump to content

Android 5.0 – Jobb teljesítmény II.

2014. 11. 08. 20:00

Következzenek azok a Lollipop által behozott teljesítményt javító technológiák, melyek az előző cikkben nem említettünk. Szó lesz az Android Runtime-ról és arról is, hogy miként oldotta meg a Google csapata, hogy egyetlen akkutöltéssel minden eddiginél tovább bírd.

Az Android Runtima avagy röviden ART általánosan javítja a készülékek teljesítményét. Röviden összefoglalva az ART az a része az Androidnak, mely a fejlesztői kódból futó alkalmazást csinál. Korábban ezt egy másik lehetőség által oldotta meg az operációs rendszer, melyet Dalviknak hívtak.

Az ART korábban már elérhető volt a KitKatben is, ám csak tesztverzióban, most azonban bővített kiadásában alapértelmezett feature lett a Lollipopban. Az ART-ra váltással a Google azt ígéri, hogy négyszeresen is javul a készülékek teljesítménye: az alkalmazások gyorsabban és responzívabban futnak majd, míg az akkuval is spórolnak. A dolog egyetlen hátulütője, hogy egy kicsivel nagyobb helyet foglalnak majd mindezért cserébe.

Az ART energiatakarékossága csak egy része a Google egyik nagyszabású projektjének, melyet Volta névre kereszteltek. A Jelly Bean óta az Android csapata mindig indított egy projektet, mely az operációs rendszer egy nagy gyengeségét igyekezett kiküszübölni. A Project Butter volt felelős a rendszer simább működésért, a Project Svelte pedig igyekezett az OS-t kellemesebbé tenni az alacsonyabb kategóriájú eszközökön. Most a Project Volta a Lollipop nagy előrelépése, mely az akkumulátor élettartamára fókuszál.

A Volta team sok időt töltött azzal, hogy analizálják, mi is eszik sokat az akkumulátorból és sok nem hatékony eljárást kipucoltak a rendszerből. A megoldások javarésze számos a háttérben futó folyamatot tömbösít, és megmondja az eszköznek, hogy ne ébredjen fel egy egyszerű, rutin hálózati feladatért, amikor nem is kapcsolódsz semmihez. Ezt néhány akkufigyelő megoldással egészítették ki.

A dologhoz tartozik egy energiatakarékossági feature, hasonló ahhoz, mint amit a Samsung és HTC eszközök nyújtanak. Ennek során számos tevékenység, adat és a teljesítmény is némi nyirbálást szenved, amikor a töltöttség 15% alá esik. Emellett, ha bedugod a töltőbe a készüléket, egy számláló azonnal jelzi mennyi idő múlva lakik jól a konnektorból az eszköz.

Mindezen felül a Lollipop OpenGL 3.1-gyel és egy androidos bővítő csomaggal is érkezik, melyek célja, hogy funkcionálisabbá tegyék a 3D grafikát. Ez azt jelenti, hogy a játékokban egy egész rakat új vizuális effekttel találkozhatsz majd, míg a telefonod vagy tableted teljesítménye egyre inkább megközelíti egy konzolét.

Forrás: engadget.com

Fotó: powerbygen.com és sparqvault.com

Írta: Ambróz Nóra