Jump to content

2 milliárd dollártól esik el a Netflix évente a reklámmentességgel

2017. 02. 07. 17:53

A Netflix az egyik igazi szupersztárja a modern szórakoztatásnak, de a felhasználói elégedetten tartásának komoly összegekben mérhető ára van.

Az Exstreamist egy igen érdekes jelentést készített nemrég, ami alapján szép nagy számokban mérhető, hogy a Netflix mennyire tartja magát az elveihez. A Netflix közismerten előfizetéses modellt alkalmaz. Semmi reklám csak Netflix and chill. Azzal, hogy a cég így tesz bizony sok ember szimpátiáját nyerte el és tartotta is meg azóta is becsülettel, pedig a kutatás eredményei szerint, ha értékesítené a hirdetési felületeit, akkor további 2 milliárd dollárt tehetne zsebre méghozzá évente.

A kalkulációk azzal az árral számoltak, amit a normál TV-s reklámoknál használnak, illetve az átlagos idővel, amit minden nap Netflixezéssel töltenek az emberek. Ezek alapján a Netflix 56 reklámhelyet tudna értékesíteni egy nap. Egy átlagos 30 perces reklám ára 112 000 dollár, ezt kell felszorozni 56-al és az év napjainak számával, hogy megkapjuk a potenciális extra bevételt, amitől elesik a Netflix.

A helyzet az, hogy a Netflix nem igen fog ennek ellenére áttérni a reklám alapú üzleti modellre. A szolgáltatás egyik legnagyobb előnye a reklámmentesség, amit butaság lenne feladni, pláne, hogy a felhasználók inkább fizetnének még akár magasabb havidíjat is, csak maradjon minden így.

 

(Forrás: engadget.com Kép forrása: engadget.com)