Jump to content

Youtubereket fizetett a Warner Bros. némi pozitív kritikáért

2016. 07. 14. 13:00

Úgy tűnik, hogy PewDiePie és más YouTuberek is pénzt kaptak, hogy jobb színben tüntessék fel a Shadow of Mordor című játékot.

Jogi szempontból nem is az a gond, hogy a Warner Bros. YouTubereket fizetett némi pozitív kritikáért a Middle-earth: Shadow of Mordor című játékuk kapcsán, hanem hogy ezt „elfelejtették” feltüntetni, ami már ügye megtévesztő és csúnya dolog. Elvileg az történt, hogy a Warner Bros. több száz ezer dollárt fizetett neves YouTubereknek egy Plaid Social Labs nevű cégen keresztül, hogy ugyan beszéljenek már valami szép dologról a játékról készült review videóikban az esetleges bugok helyett. A „poén” a dologban, hogy a játék maga nem volt olyan borzasztó még a legszőrösszívűbb kritikák szerint sem, ami elméletben indokolttá tenné a szándékos megtévesztést és legyünk jóhiszeműek, tételezzük fel, hogy talán nem is erről volt szó a jó nevű kiadó részéről. Mindenesetre, amikor mindez kitudódót, az persze rosszul vette ki magát a cégre és a játékra nézve is.

Jött is egyből a per az amerikai fogyasztóvédelemtől (FTC), ami most így közel két évre rá jutott el a végéhez. A bíróság az FTC javára döntött és a Warner Bros. kiadót kötelezte, hogy a jövőben ugyan tessék már feltüntetni, hogy szponzorált a dolog, hogy ne legyen félreértés, ha ilyen marketingfogással élnek.

(Forrás: engadget.com)