Jump to content

Az Apple Music megjelenése még jót is tett a Spotifynak

2016. 05. 10. 16:00

Azt gondolhatnánk, hogy egy olyan nagy cég, mint az Apple belépése a zenei streaming versenybe árthat a szegmensben vezető szolgáltatónak, de pont az ellenkezője történt.

Az Apple Music tavaly júniusban érkezett meg és mindenki azt várta, hogy egy ilyen hatalmas, rengeteg lojális fogyasztóval rendelkező cég szolgáltatása, mint az Apple, majd jól betart szegély Spotifynak. A Spotifynak azonban rengeteg ellenfele volt már ekkor is. Ott volt a Google Play Music, a Tidal és a Rdio (RIP), de ez egy csöppet sem tartoztatta fel a Spotify növekedését. Lassan egy év távlatában elmondhatjuk, hogy az Apple Music megjelenése sem változtatott ezen semmit, legalábbis negatív irányba. Sőt az történt, hogy a jelek szerint az Apple Music megjelenése csak szélesebbé tette a zenei streaming-szolgáltatást igénybevevő emberek körét, ami végső soron kedvezett a Spotifynak. A Spotify alelnöke Jonathan Forster megerősítette, hogy az Apple Music indulása óta cége egyre gyorsuló ütemben tesz szert új felhasználókra.

Mindazonáltal a Spotify nem vált ettől az eredménytől önelégülté. A vezető zenestreamelő szolgáltatás folyamatosan újabb és újabb projektek és funkciók kiötlésén dolgozik, hogy megőrizzék pozíciójukat a versenytársakkal szemben. Jó példa erre az idén induló 12 új műsoruk, amiről itt olvashatunk bővebben.

(Forrás: reuters.com)