Az EY nemzetközi tanácsadó kutatása 17 500 háztartás bevonásával készült.
Az internet szigorú szabályozását a megkérdezettek közel fele támogatja - mutat rá Zala Mihály, az EY információbiztonsággal foglalkozó vezetője a közleményben. Hozzátette: a cégeknek biztosítaniuk kell, hogy meg tudják védeni ügyfeleik adatait a hekkerektől és megfelelően használják fel a rájuk bízott személyes információkat. Aki ezt nem tudja garantálni, attól a jövőben könnyen elpárolhatnak a vevői - mondta a szakember
A kutatás szerint a járvány hatására az emberek csaknem fele egyre többet internetezik otthonról. A kijárási korlátozások alatt számos olyan felhasználó indított videóhívásokat (25 százalék), használt egészségügyi szolgáltatásokat (20 százalék), valamint vett részt online oktatásban (18 százalék) a lakásából, akikre ez korábban nem volt jellemző.
A világhálón töltött idő emelkedésével a felhasználók tudatosabbá is váltak. Ma már sokkal jobban tartanak az emberek az internetezés egészségügyi hatásaitól (41 százalék), mint a veszélyhelyzet előtt, és kifejezetten óvatosak (39 százalék), ha online kell megosztaniuk személyes adataikat. A megkérdezettek majdnem fele kevesebbszer használná okostelefonját és negyedük az előfizetett streaming-szolgáltatásai számát csökkentené.
A válaszadók 42 százaléka szerint már jelenleg is túl sokat költ tartalomra, míg az otthonok több mint felében (53 százalék) különösen fontos, hogy minél kevesebbet fizessenek ki kommunikációs szolgáltatásokra - közölte az EY.