Ez egy történelmi pillanat az egész kereskedelmi repülési ágazat számára, és vezető szerepet kívánunk játszani ebben az átmenetben – jelentette ki Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója.
Meggyőződésem, hogy a bemutatott, hidrogénhajtású modell jelentősen csökkentheti a légi közlekedés éghajlatra gyakorolt hatását. Hozzátette, az új repülőgépek üzembe helyezése előtt a repülőtereknek nagy összegű beruházásokra lesz szükségük, a hidrogénnel való tankolás miatt – jegyezte meg.
A három repülőgép közül az egyik turbólégcsavaros szerkezetű, és több mint 3000 kilométer távolságra lesz képes, és akár 200 utast is szállíthat. A második bemutatott repülő légcsavaros szerkezetet kap, ami rövid távok átszelésére lesz alkalmas. Az első kettőtől formájában különbözik a harmadik típus, hiszen ennél a szárny tulajdonképpen egybeolvad a gép törzsével. Tulajdonságaiban azonban az először említett gépre hasonlít.
Az újonnan bemutatott gépek mind a három koncepcióját módosított gázturbinás motorok működtetik, amik üzemanyagként folyékony hidrogént égetnek, és elektromos áramot termelnek. Ez egy rendkívül hatékony hibrid-elektromos meghajtási rendszert hoz létre az Airbus szerint. A repülőgép működéséhez felhasznált hidrogént az Airbus megújuló energiából állítja elő, elektrolízissel a vízből nyerik ki, ezzel a módszerrel elkerülhető a szén-dioxid-kibocsátás.