A NAV pénteki MTI-nek küldött közleménye szerint a fejlesztések az adóhatóság, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., valamint a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködésében és telephelyein valósulnak meg, a Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztés operatív programban (Köfop).
A 2023-ig megvalósuló, a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést célzó beruházások a NAV adó-, jövedéki-, felszámolási és végrehajtási, valamint bűnügyi tevékenységéhez kapcsolódnak.
A tájékoztatás szerint a Köfop kiemelt projekt célja, hogy az adóügyek intézése kevesebb papírmunkával járjon, egyszerűbb legyen az ügyfelek és az ügyintézők számára egyaránt.
Példaként említik, hogy megújul a NAV információs (nav.gov.hu) valamint ügyintéző (eBev) felülete. Megkezdik az úgynevezett 'adózói életút' alkalmazás kialakítását, ami az adózók már ismert adatainak felhasználásával egyszerűsíti az ügyintézést. Egységesítik az elektronikus kommunikációs csatornákat, így új telefonos és e-mailes ügyfélkapcsolati rendszer jön létre.
Kiemelték: hatékonyabbá válik az adatvagyon-felhasználás. A mélyebb és átfogóbb elemzési lehetőségeket biztosító adattárház, szolgáltatási színvonalának emelésével, az átfutási idők csökkentésével gyorsítja és egyszerűsíti az ellenőrzéseket, illetve segít kiszűrni a szabályszegőket. A rendszer továbbfejlesztésével az adóhatóság kapacitásait valóban a kockázatos ügyfelekre koncentrálhatja. A bűnügyi adatpiac fejlesztése a nyomozásokat, valamint a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda elemző munkáját támogatja - mutatnak rá a közleményben.
Kitértek arra is, hogy az új fejlesztések még több online szolgáltatást tesznek lehetővé: a korszerűbb adat-, és változásbejelentési felülettel, segédprogramok nélkül, akár okoseszközről beküldhetőek lesznek a NAV-hoz az adatok. Az online nyomtatványkitöltő alkalmazásban pedig lehetővé válik a nyomtatványok, és bevallások elektronikus kezelése. Webes kitöltő támogatja majd többek között a jövedékiadó-bevallásokat is - közölte a NAV.