A Xiaomi, a Huawei Technologies, az Oppo és a Vivo mobil távközlési technológiai vállalatok az alkalmazásfejlesztők támogatására létrehozott globális együttműködés keretében egy mobil alkalmazás platformot hoznak létre annak érdekében, hogy megkönnyítsék a mobil alkalmazások és játékok fejlesztői, valamint a zeneszámok szerzői és videós tartalomkészítők számára a világpiacok elérését.
A GDSA a tervek szerint márciusban kezdené meg a működését és kezdetben kilenc földrajzi régiót fedne le, közöttük Indiát, Indonéziát és Oroszországot.
A négy kínai cég egyike sem kommentálta a Reuters hírügynökség értesülését.
A mobil alkalmazások mellett filmeket és hangoskönyveket is 30 százalékos jutalékkal terjesztő Play Store 8,8 milliárd dollár bevételt hozott 2019-ben a Google-nek a Sensor Tower piackutató cég elemzője, Katie Williams szerint. A Google nem kommentálta a Reuters értesülését.
Miközben az Oppo, a Vivo és a Xiaomi számára elérhetőek a Google szolgáltatásai, Washington szankciói miatt a Huawei tavaly elveszítette azt.
A Canalys piackutató cég alelnöke, Nicole Peng elmondta, hogy a Xiaomi Indiában rendelkezik kiterjedt felhasználói bázissal, a Vivo és az Oppo Délkelet-Ázsiában épített ki erős piaci pozíciót, a Huawei pedig Európában vetette meg a lábát.
A négy kínai cég az amerikai IDC piackutató cég statisztikái alapján 2019 negyedik negyedévében a globális okostelefon piac 40,1 százalékát fedte le. A kínai cégek a világpiaci készülékforgalom csökkenésével egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek szolgáltatásaik és szoftvereik értékesítésére. A Huawei emellett az Android operációs rendszer használatáról is kezd átállni saját, Harmony operációs rendszerére.