A világ legnagyobb technológiai rendezvényén mindkét német autómárka a fejlesztései legjavát mutatta be koncepcióautóiban.
A Daimler-Benz új, teljesen elektromos modellje az Avatar című filmből merített inspirációt. Az áramvonalas, futurisztikus megjelenésű szedán teljesen önvezető, sőt egyedi kerékszerkezetével és a filmben látható hüllőről modellezett „bionikus fékszárnyaknak” köszönhetően „oldalazásra” is képes – írja a Daily Mail.
Az úgynevezett fékszárnyak lehetővé teszik az első és a hátsó tengely azonos vagy ellentétes irányú mozgását. A Vision AVTR névre keresztelt autó ezáltal körülbelül 30 fokos szögben, a rákéhoz hasonló oldalirányú mozgásra is képes.
Sok ötletet merítettek a filmből, ezek közül az egyiket a vállalat „biometrikus kapcsolatnak” nevezi. Az utas úgy aktiválhatja a kormánykerék nélküli autót, hogy a kezét egy központi vezérlőegységre helyezi, ami a Daimler tájékoztatása szerint a szívverése és lélegzése alapján felismeri vezetőjét és életre kel.
Ha az utas felemeli a kezét, egy menüt vetítenek a tenyérre, amelyen keresztül választhat a különböző funkciók között. Felhasználható például Pandora kitalált világának különböző szempontokból történő feltárására a valós idejű 3D-s grafika is. A műszerfal kijelzője modul vizuális kapcsolatot hoz létre az utasok és a külvilág között.
Az autó tervezési ötleteinek az ismertetéséhez a Daimler-Benz az Avatar filmek rendezőjét, James Cameront hívta segítségül a bemutatóra. „Ültem az autóban a kezelőfelület előtt, és éreztem, hogy él, lélegzik, teljesen organikus” – mondta Cameron. A Vision AVTR a filmek előtt azzal is tiszteleg, hogy ritka fémek hozzáadása nélkül, egy új szerves elem használatával készítette el az autó akkumulátorát.
Az energiatároló egység komposztálható és teljesen újrahasznosítható, így az autónak nem kell a fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodnia.
Bár a koncepcióautó valószínűleg soha nem fogja látni az utakat, Cameron azt mondta, hogy nem az számít, hanem amit a termék képvisel. „Ha olyan jövőre törekszünk, ahol az ilyen autók a valóságban is elérhetők, akkor először a gesztussal, az ötlettel kell kezdeni” – hangsúlyozta.
Az Audi önvezető, terápiás modelljével, a Sony az első saját gyártású autójával jelentkezett
Szintén a CES-en mutatta be legújabb koncepcióautóját az Audi, mely az AI:Me – más néven Amy – nevet kapta. A német luxusautó-gyártó az új modelljét „empatikus mobilitási partnerként” jellemzi, amely az utasokat a nyugalom oázisába szállítja, míg a jármű autonóm navigációs rendszere átszállítja őket a stresszes városi forgalmon – írja a Daily Mail.
A teljesen önvezető AI:Me rendszerét kifejezetten a nagy forgalmú városokban való közlekedésre és a szűk parkolóhelyekhez tervezték. Az autó egy „jólét” módot kínál, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy személyre szabják a fényszintet, tompítsák a kívülről érkező zajszintet, és tisztítsák a levegőt az utastérben.
Az elülső műszerfalat egy hosszú, fekete képernyő díszíti, ami reagál a hangutasításokra, gesztusokra vagy akár a szemmozdulatokra is. Az autó egy virtuális valóság headsettel is fel lesz szerelve, amely számos egyedi tervezésű élményt nyújt majd annak érdekében, hogy az utasok megőrizhessék nyugalmukat a forgalomban. Az Audi egyelőre nem jelentette be a modell árát és kiadási dátumát.
Bár a két német autógyártó mellett egy kissé eltörpülhet, mindenképp fontos hír, hogy a Sony is bemutatta első saját gyártású elektromos autóját. A Vision S névre keresztelt prototípust a 360 fokos műszerfalba épített szórakoztató képernyő teszi egyedivé.