Közleményük szerint a fuvarozási ágazat a magyar GDP 6,5 százalékát termeli meg, és 200 ezer magyar család megélhetését biztosítja. Az élesedő versenyben ugyanakkor a hazai vállalkozások 2-3 százalékos piacvesztést könyveltek el az uniós fuvarozási piacon.
A fuvarozással foglalkozó hazai vállalkozások teljesítménye az Európai Unió teljes fuvarozási piacán a hetedik, de innovatív technológiák bevezetésével és hatékony kormányzati intézkedésekkel ebben a rangsorban akár két pozíciót is lehet javítani.
Magyarország területén tavaly körülbelül 350 millió tonna árut mozgattak meg a közutakon, idén ez várhatóan nőni fog. A mintegy 11 ezer hazai vállalkozás által üzemben tartott 70 ezer kamion körülbelül 6 milliárd kilométert tesz meg évente, ez a jövőben sem fog csökkenni.
A zsámbéki driving camp vezetéstechnikai centrumban a meghívott szakértők bemutatnak innovatív logisztikai megoldásokat, valamint azt, hogy milyen eszközökkel, stratégiákkal lehet a lehető leggazdaságosabban üzemeltetni egy szállítmányozással foglalkozó vállalatot.
A látogatók egyebek mellett minőségi modern haszongépjárművekkel, nyerges vontatókkal, félpótkocsikkal, felépítményekkel, továbbá kenőanyagokkal, alkatrészekkel és abroncsokkal ismerkedhetnek meg. Idén először rendeznek kerekasztal-beszélgetéseket a Szállítmányozás napján, és első alkalommal nyílik lehetőségük a konferencia résztvevőinek, hogy ki is próbálhassák a járműveket.
A szakmai nap ötletgazdája és szervezője a Shell kenőanyagok hivatalos magyarországi forgalmazója, az Orbico Hungary Kft., valamint Éder Zoltán, akinek cégcsoportja több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik egyebek mellett a nemzetközi fuvarozás, a veszélyes áruszállítás, valamint a haszongépjárművek szervizelésének és üzemeltetésének területén.