
Az önvezető technológiák sorsa nagyban múlik azon, hogy a területen munkálkodó első vállalatok mennyiben tudják elfogadtatni őket a közvéleménnyel. Eddig sajnos ilyen téren inkább az incidensektől és az önvezető autók által okozott balesetektől hangos a média, mintsem attól, hogy hány ezer kilómétert tettek meg biztonságosan az ily módon vezérelt autók. A Tesla vállalat Autopilot programja is csinált már néhány galibát, ami nem igazán pozitív irányba húzza a mérleget, így aztán kicsit érthetetlen, hogy a most kiszivárgott új információkkal miért borzolják tovább a kedélyeket.
Ugyanis a hírek szerint, a Tesla elektromos kamionjait irányító Autopilot verziók egy egyedi sávváltási módot is kapnak majd. Ezeknél a járműveknél a program számára a felhasználóknak lehetőségük lesz megadni, hogy a mesterséges intelligencia milyen vehemenciával viseltessen, amikor sávot szándékozik váltani. Erre alapból három opció lesz: a Standard, az Agresszív és mit utóbb kiderült, a Mad Max. El se merjük képzelni, hogy mit jelenthet utóbbi mód, ha az Agresszív felé került, de a Mad Max filmeket ismerve, vélhetően a forgalom egy egészen kegyetlen résztvevőjévé vállhatnak ebben a módban a kamionok.
It’s real pic.twitter.com/L9h3F86Guo
— Elon Musk (@elonmusk) 2018. június 25.
Hogy ez az egész mennyire komoly, s pontosan milyen magatartásformát jelent majd ez a mód a kamionok számára, az még kérdéses, de magának a módnak a meglétét már maga Elon Musk, a Tesla vezetője is megerősítette, így kénytelenek vagyunk azt gondolni, hogy nem egy elnagyolt tréfáról van szó.