
Egy vezetőről már biztosan tudunk, aki minden figyelmeztetés ellenére, felelőtlenül, másokat veszélyeztetve fogta magát és szépen átmászott a vezetői oldalról az anyós ülésre. Az Egyesült Királyságban, azon belül is Nottinghamban élő Bhavesh Patel nemrég 18 hónapos eltiltást kapott, amiért rajtakapták, hogy 2017. májusában az M1-es pályán egy Model S-ben utazva elhagyta a vezetői ülést. Történetünk „hőse” védelmére azt hozta fel, hogy az autó vezetését az Autopilot programjára bízta, ami meggyőződése szerint tökéletesen meg kellett oldja, hogy 40 mérföld per órával haladjon a járművet körülvevő forgalomban.
Az autó nem okozott balesetet, de ez természetesen nem számít. A rendőrség kiemelte a vezető felelőtlenségét, aki nem csak saját, de más ártatlanok életét is veszélybe sodorta. A 18 hónapos eltiltás fejébe 100 órányi fizetetlen munkára, 10 órányi rehabilitációra és 1800 font pénzbírság megfizetésére ítéltek az elkövetőt, aki remélhetőleg egy életre megtanulta a leckét.
Majdnem felesleges magyarázni, hogy ez miért volt nem csak teljesen felelőtlen, de veszélyes is. Az Autopilot jelenlegi állapotában annyira képes, hogy sávban és egy adott sebességen tartsa a járművet, manőverezni, vagy reagálni a hirtelen az autó elé kerülő akadályokra. A kérdés az, hogy hogy meddig sikerült Patelnek megoldani, hogy az Autopilot magától fusson. A rendszer elvileg igényli, hogy a vezető a kormányon tartsa a kezeit. A figyelmeztető jelzések figyelmen kívül hagyása egy idő után az autó teljes leállásához vezet. Patel vélhetően csak egy rövid időre ült át másik ülésre, de elég drágán megfizet most ezért a kis „poénért”.