Jump to content

Erősödik a politikai célú hirdetések szabályozása a Facebookon

2018. 04. 09. 14:50

Hamarosan mindenki első ránézésre is láthatja majd, ha egy politikai célú hirdetést olvas a Facebookon és az is egyértelmű lesz, hogy kik és honnan fizettek érte.

Még tavaly októberben, az egész Cambridge Analytica botrány előtt, a Facebook elhintette, hogy szigorítani szeretné a politikai célú hirdetések feladásának feltételeit. Ezt a korábbi ötletmorzsát mostanra sikerült foganatosítani, hovatovább tovább gondolni. A szabályozás bővítésé két dologban fog kimerülni: az első, hogy mostantól a politikai hirdetések feladásához a hirdetőnek igazolnia kell földrajzi lokalizációját és személyazonosságát. Az elképzelés az, hogy ezzel megakadályozható, hogy külföldi szervezetek és titkosszolgálatók adjanak fel a Facebookon keresztül olyan hirdetéseket, amelyek befolyásolhatják az adott országban folyó választások végkimenetelét. Érthetetlen, hogy ezt eddig miért nem vizsgálta a platform, ugyanakkor ez se lesz biztos megoldás, hiszen stróman felhasználók létrehozása aligha jelenthet erkölcsi dilemmát azoknak az erőknek, akik egyébként más országok választásába akarnak belenyúlni. Ez a rendszer így még könnyen kijátszható lesz. A másik változtatás, amit ugyancsak rég be kellett volna vezetni, hogy a nagyobb Facebook oldalakat futtató személyeknek és szervezeteknek is azonosítaniuk kell magukat, amitől megint csak azt várja a cég, hogy ezzel akadályozható a dezinformációk terjesztése.

További újdonság, hogy tavasztól a platformon megjelenő politikai célú hirdetések egy apró ’Political Ad’ címkét fognak viselni a bal felső sarkukban. Ezek a címkék nem csak arra szolgálnak majd, hogy megkülönböztessék a politikai témájú hirdetéseket a többitől, de azt is meg fogják mutatni, hogy ki is volt az, aki fizetett azért a hírdetésért.

(Forrás: newsroom.fb.com Kép forrása: pixabay.com)