
Az FCC adatai szerint több mint 200 000 panasz érkezik be évente olyan kelletlen hívások kapcsán, amelyek javát robotok kezdeményezték, holott ezek zömét már 2009-ben letiltotta az Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC).
Mivel láthatóan a korábbi szabályozás nem volt elegendő, így a bizottság a szigorítás mellett döntött, különös tekintettel az olyan álcázott robothívások felszámolására, amelyek olyan számot jelenítenek meg, amely vagy nem valós, vagy nem is lehetne alkalmas kimenő hívások kezdeményezésére. A szolgáltatok mostantól kifejezetten fel vannak hatalmazva, hogy blokkolják az ilyen úgynevezett „spoofing” stratégiát használó robotkártyákat, valamint azokat a számokat, amelyek nem tesznek eleget az előírásoknak, nincsenek hozzárendelve egy szolgáltatóhoz sem, nem létező körzetszámot használnak, vagy igazából papíron nem is léteznek.
Habár a szolgáltatók mostantól aztán tényleg letilthatják ezeket a számokat ,de kérdéses, hogy meg is fogják-e tenni. 2015-ben az FCC jóváhagyott egy szabályozást, ami lehetővé tette a telekommunikációs vállalatoknak, hogy blokkolják a robothíváshoz köthető számokat, de a 2016-ban felszínre került riportok szerint az olyan cégek, mint például az AT&T továbbra is azt mondták az ügyfeleiknek, hogy ők nem tudják letiltani ezeket a hívásokat és spam üzeneteket. Ez aztán oda vezetett, hogy az FCC leveleket küldött az érintett vállalatoknak, amiben arra kérte őket, hogy biztosítsák az ügyfeleinek a robotkártyás hívások tiltását. Mondani se kell, hogy nem lett nagy változás a dologból, de remélhetőleg az újonnan elfogadott szabályozás végre véget vethet ennek a felhasználói oldalról nézve roppant bosszantó jelenségnek. A labda most megint a telekommunikációs vállatok térfelére került.