
Egy évvel ezelőtt a ProPublica felfedezte, hogy lehetősége van olyan Facebookos hirdetéseket létrehozni, amelyek bizonyos etnikai vagy faji csoportok számára nem jelennek meg. A közösségi háló ekkor azt állította, hogy megoldja a problémát és megakadályozza a jogilag tiltott diszkriminációt a platformján. Ehhez képest a ProPublica néhány hete megismételte a kisérletét és ismételten jelezte, hogy minden god nélkül képes etnikai vagy faji csoportokat kizáró hirdetéseket létrehozni.
A Facebook szabályzatának értelmében az ellenőrzési folyamatuknak ki kéne szűrniük minden diszkriminatív hirdetést, de ahogy azt a riport is bemutatja, ez nem történt meg. Márpedig az amerikai szövetségi törvény értelmében tilosak a faji megkülönböztetésen alapuló hirdetések lakhatási, foglalkoztatási és hitelezési területen. Nem véletlen tehát, hogy ezeken a területeken tett ígéretet a Facebook a kérdéses hirdetések készülésére. A Facebook egy közleményben elismerte, hogy erőfeszítéseik ellenére nem oldották meg ezt a technikai problémát. Ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy az algoritmusuk és a bővített létszámú humán ellenőrzés következtében több millió reklámot fogott meg a rendszerük, amit folyamatosan tökéletesítenek. Szeretnének eleget tenni a törvényi kötelezettségüknek és nem szeretnék, ha a platformjuk diszkriminációhoz használnák fel, a jövőben pedig tovább szándékoznak tökéletesíteni az ennek megakadályozására rendelkezésükre álló eszközöket.