Jump to content

Az orosz propaganda miatt végül a Facebooknak fáj a feje

2017. 11. 03. 18:36

A Facebookra nem csak az amerikai törvényhozók és technológiai elemzők, de még az egyszeri userek részéről is hatalmas nyomás nehezedik, hogy visszamenőleg tudassák mindenkivel, akit érintett az orosz propaganda hatása a 2016-os amerikai választási időszak során.

Divat lett a Facebook kárára szónokolni a 2016-os amerikai választást befolyásoló orosz propaganda hirdetések miatt. Sokan úgy gondolják, hogy a Facebook visszamenőleg elviekben képes lehet minden érintettet értesíteni, ha pedig ez így van, akkor kutya kötelessége meg is tenni. Ennek az álláspontnak az egyik leghangosabb szószólója a Jack Reed demokrata szenátor, aki véleményének egy bizottsági meghallgatáson is hangot adott.

A közöségi oldal szerint 126 millió amerikai lehetett kitéve annak a 80000 frissítésnek és 3000 reklámnak, amit orosz forrásból finanszíroztak a tavalyi amerikai választás időszakában. Hogy a Facebook valóban képes lenne-e mindenkit beazonosítani, aki látta ezeket a posztokat és hirdetéseket, az egy érdekes kérdés. Mármint gyakorlatilag az összes lájkot, linket és kattintást követni tudják a reklámokhoz kifejlesztett algoritmusaikkal, de ezt nem biztos, hogy szerencsés lenne egyenesbe odadörgölni az emberek orra alá, ráadásul vakainek ez hatalmas plusz melo lesz.

(Forrás: engadget.com Kép forrása: pixabay.com)