
A TechCrunch egy forrása úgy értesült, hogy a Spotify nem volt rest és visszautasította a kínai piacon félistenként dorbézoló internetes óriásvállalat, a Tencent ajánlatát. A riport szerint a Tencent lehetőséget látott a Spotify-ban, hogy a segítéségével zenei szolgáltatásainak befolyását kiterjeszthesse Kína határain túlra. Az sajnos nem derült ki, hogy a tárgyalások eljutottak-e egy konkrét összeg szerű ajánlatételig, pedig ez az, amire sokan kíváncsiak lettek volna.
Sem a Spotify, sem pedig a Tencent nem kívánta kommentálni a kiszivárgott híreket, de meg is lepődtünk volna, ha másként tesznek. Ha viszont valóban megtörténtek ezek a tárgyalások, azok komoly jelentőséggel bírhatnak. A Tencentnek megvannak a saját zenestreamelő vállalkozásai, mint a QQ Music vagy a KuGou, tehát nem új számára ez a terep. Hovatovább Tencent összeségében 600 millió zenefogyasztóval bír, ami mellett a 140 milliós Spotify tábor mondhatni eltörpülni látszik. Hogy jelen esetben egy új piacra való nyitás előtt a konkurencia kivasalása vagy egy már meglévő hálózaton keresztüli terjesztés, esetleg a kettő együtt volt a cél, az valószínűleg örökre rejtély marad majd, de annyit biztosan elárul, hogy a Tencent megkívánta a nyugati zenei streaming piacot és kész is tenni azért, hogy megszerezze magának.