
Na de miért is akarná az Alphabet támogatni a Lyft, pláne ilyen hatalmas összeggel? Nos, az nem titok, hogy az Alphabet jelentős érdeklődést mutat az önvezető autók fejlesztése felé. Egy Ride-sharing hálózat, mint amilyen az Uber és a Lyft, ideális lehet az önvezető autók tesztelésére és elterjesztésére. Az Uber nemzetközi mivolta miatt ugyan nagyobb hálózattal rendelkezik, de a cég ellen folyó folyamatos perek és az ezeket tetéző szövetségi nyomozás nem olyasmi, amivel egy Alphabet szintű vállalat érintkezni szeretne. Maradt tehát a Lyft, akihez szép lassan közeledni lehet, aki már így is komoly ellenfele az amerikai piacon az Uber vállalatnak, hát még ha kap egy ilyen kis 1 milliárd dolláros ösztönzést.
Másrészt a Waymo és a Lyft májusban bejelentett együttműködése is az önvezető taxik megvalósulását hozta egy lépéssel közelebb. A Lyft rá két hónapra már arról beszélt, hogy elkezdtek dolgozni a saját önvezető platformjukon, valamint leszerződni a kivitelezésre alkalmas hardvergyártókkal (gondoljunk itt a Ford, a General Motors és a Chrysler nevekre). Ha erről az oldaláról közelítjük meg a dolgokat, az Alphabet számára ez egy újabb ideális terep lehet a nyújtózkodásra.