
Márciusban az FAA megjegyezte, hogy több mint 100 000 hobbi drónozó regisztrálta náluk a gépét az év eleje óta, amivel összesen már 770 000 amerikai drón került nyilvántartásba. A tulajdonosoknak a nem kereskedelmi célú UAV-jaikat egy a DoT által 2015. decemberében elfogadott törvény miatt kötelezően be kellett regisztrálniuk a hivatalnál. Ez így is ment egészen mostanáig, míg Washington DC bírósága le nem csapott a törvényre, megszabadítva ezzel a drónok tulajdonosait attól a kötelezettségüktől, hogy be kelljen jelenteniük a kormánynak az újdonsült vagyontárgyuk megszerzését.
Az eseményeket a modellrepülőgépekért rajongó John Taylor hozta mozgásba, amikor 2016, januárjában elindította az ügyét a bíróságon, nem sokkal azután, hogy az FAA elkezdte alkalmazni a drónok regisztrációjára vonatkozó törvényt. A Washingtoni fellebbviteli bíróság John Taylor javára hozott ítéletet (PDF), miszerint a nem kereskedelmi célú drónokat modell repülőgépként kell besorolni és ennél fogva az FAA-nak a 2012-es Modernization and Reform Act szerint kell eljárnia velük ami megtiltotta a légügyi hatóságnak, hogy új törvényeket hozzon a hobbi repülőgépek reptetésnek korlátozására.
A drón ipar viszont mégse bontott pezsgőt a hírre. Kiderült, hogy a drónok tulajdonosainak oktatása, felkészítése és nyilvántartása mindenkinek hasznos. Az FAA ugyanis nem csak a regisztrációt oldotta meg, de drónok vezetésére is felkészítette az embereket. Márpedig a felkészültebb drónozók kevesebb balesetet, a kevesebb baleset meg kevesebb potenciális pereskedést jelent. Mindenesetre a szabályozás enyhülése csak átmenetinek tűnik. A 2012-es modellrepülőzésre vonatkozó rendelet az év végéig hatályos, utána semmi akadálya nem lesz, hogy visszatérjen a regisztrációs rendszer.