
Végre Németország is csatlakozott azon országokhoz, ahol már törvényileg szabályozott keretek között lehetséges az önvezető autók tesztelése. Mondjuk, aki a leghalladóbb és legkönnyedebb szabályozási környezetet keresi az még mindig nem náluk fog keresgélni. A legjobb példa erre, hogy az önvezető autóban ott kell ücsörögnie egy hús és vér sofőrnek egy működőképes kormány mögött. Márpedig ez a biztonsági szempontból logikusnak tűnő elvárás valójában rendkívül sok borsot tör a fejlesztőcégek orra alá. Ez az, amit már Kaliforniában kezdenek a törvényalkotók is belátni és átgondolni a szabályozási lehetőségeket. Azért ne legyünk kemények, ez is hatalmas lépés Németországnak az önvezető járművek fejlesztésének irányába, ráadásul az önvezető autók sofőrjeire nézve nem is olyan szigorú ez a szabályozás. Telefonálhatnak, böngészhetik az internetet és le vehetik a szemüket az útról egészen addig, még probléma esetén képesek maradnak beavatkozni és átvenni az irányítást az autó felett. Egész kellemes kis munkának hangzik, nem?
A német szabályozás azt is előírja, hogy az önvezető járműveknek rendelkezniük kell egy fekete dobozzal, ami rögzíti az egész utazásukat függetlenül attól, hogy az AI vagy emberi vezetés alatt állnak. A fekete doboz célja, hogy egyértelműen meghatározható legyen ki a felelős egy balesetnél. Ha az emberi sofőr, akkor a kormány a vezetőt fogja felelősségre vonni, de ha az AI, akkor a gyártó a hibás.
Azért ne várjuk, hogy a Volkswagen, a Mercedes Benz és a BMW csapot papot otthagy Kaliforniában, de az új szabályozás lehetőséget ad rá, hogy a következő néhány évben Németországban is beindulhasson az önvezető autók tesztelése.