
A New York Times forrása azt állítja, hogy az internetes óriás annak a lehetőségét vizsgálja, hogy hogyan tudná felhasználni a kiterjesztett valóságot a kiskereskedelmi bútorárusításhoz. Képzeljük el, hogy nem kell elképzelnünk a boltban mustrált kanapét az otthonunkban, mert az AR technológiának hála odanézhetjük a nappalink bármely pontjára. Lényegében bármilyen bútort bárhogy „odapróbálhatnánk” virtuálisan az otthonunk bármelyik szobájába. Praktikus. A legszebb az egészben az lenne, hogy megmarad a boltolás élménye. Kipróbálhatjuk a bútorokat, rájuk ülhetünk, fekhetünk, fetrenghetünk bizonyos határokon belül, aztán ha megtetszik és AR megnéztük, hogy passzol is, akkor már ehetünk is a kasszához.
A hírek szerint az Amazon egy az Apple shopok koncepciójához hasonlatos elektronikai boltocska megnyitásán is évődik, de ahogy arra a Times gyorsan rá is mutatott, mindez még csak terv, amit ha nem vagy nehezen kivitelezhetőnek tart a cég, akkor megy a levesbe. Mégis azért már pusztán az is érdekes, hogy ha ilyenen morfondíroznak. Jól mutatja, hogy mennyit változott, fejlődött a cég filozófiája az elmúlt években.