
Momentán elég faramuci szabályozás él Kaliforniában az önvezető autók tesztelésére, s bár így is előrébb járnak a kérdésben, mint a világ legtöbb része, de azért lehetne ezt okosabban. Jelenleg (főként biztonsági megfontolásból) minden egyes forgalomban tesztkörét rovó önvezető autóban ott kell ülnie egy emberi sofőrnek, hogy ellenőrizze a működését és szükség esetén közbe tudjon lépni. Ez azt jelenti, hogy az autóknak rendelkezniük kell működőképes kormánnyal, pedálokkal és mindennel, amire egy emberi sofőrnek szüksége van a jármű irányításához.
Márpedig ezek a biztonsági szempontból érthetőnek tűnő szabályok megkötik és lelassítják az önvezető autók fejlesztésével foglalkozó cégeket. A kaliforniai DMV (Departmen of Motor Vehicles) ezért kész felülvizsgálni a törvényeket. Egy igen kényes kérdés ez, mert bár a cégek álláspontja egyértelmű az ügyben és az autók rendeltetésszerű tesztelés sokkal könnyebb lenne számukra, de ha mégis valami baj üti fel a fejét és balesetet okoz egy sofőr nélküli jármű, akkor annak nagy visszhangja lesz. Ezért ha meg is születik a törvényi enyhítés, minden bizonnyal akkor se fognak fűt-fát emberi vezető nélküli önvezető autóval a forgalomba engedni, hanem előtte tüzetes vizsgálaton kell majd bizonyítani a cégeknek, hogy a technológiájuk kész a következő fázisba lépni.