Jump to content

A Nokia AI asszisztensét mérnököknek tervezték nem Ubert rendelni

2017. 01. 30. 17:23

Az Amazon, a Microsoft a Google és az Apple mind fejleszti a saját hangalapú asszisztensét, hogy a mi tökéletes partnereinké váljanak és segítsék a hétköznapi életünket. A Nokia ezzel szemben mást céloz meg.

A Nokia hangalapú asszisztenciája, MIKA (Multi-purpose Intuitive Knoweldge Assistant) a telekommunikációs szakemberek munkáját fogja segíteni. Szigorúan üzleti felhasználásra kell itt gondolni, mint például egy hálózat hibájának a javításában való segédkezés. MIKA feladata elérhetővé tenni hasznos információkat az operátorok számára, akik így időt nyernek, miközben továbbra is a feladatukra összpontosíthatnak. MIKA ott lesz az okostelefonokon, a számítógépeken és minden szükséges eszközön. Segít majd akár két héttel előre jelezni a hálózat hibáit 95%-os pontossággal.

Voltak pletykák arról, hogy a Nokia egy másik AI segéden is beregisztrált védjegyként Viki néven, még az év elején. Minden esély megvan rá, hogy még mindig fejlesztenek egy asszisztenst a hétköznapibb felhasználásra, de MIKA már biztos és a telekommunikációs szolgáltatók már tesztelik is.  Valószínűtlen, hogy valaha is látnánk akcióban, de legközelebb, amikor a 4G kapcsolat váratlanul elszáll, akkor már lehet, hogy MIKA fog dolgozni a megoldáson.

(Forrás: engadget.com Kép forrása: engadget.com)