
Az Adatbázis azon fenti cégek által saját oldalaikról eltávolított tartalmak „hasheit” fogja tárolni, amelyeket terrorizmushoz köthetőnek találtak. Konkrétan olyan speciális ismertetőjelekre kell gondolni, amik alapján a többiek is sikeresen betudják azonosítani a terrorgyanús tartalmakat. Ez lehet egy képre vagy egy videóra utaló egyedi kódrészlet, amivel a számítógép eltudja végezni az azonosítást.
A The Wall Street Journal szerint, a partneri megállapodás direkt eredménye a cégek találkozójának az Európai Unió képviselőivel. Az európai hatóságok nagy nyomást gyakorolnak ezekre a cégekre, hogy tegyenek valamit a terrorista propaganda online jelenlétének visszaszorításáért. A Twitter már több ezer terrorizmushoz köthető fiókot függesztett fel az utóbbi néhány évben, míg a Facebook és a YouTube egy automatizált rendszert használ a nemkívánatos tartalmak szűrésére, szóval nem arról van szó, hogy nem tettek volna eddig semmit ezek a cégek, csak talán nem mindenki szerint eleget. Talán ez az új csoportosulás majd növeli a hatékonyságot.