Jump to content

Saját reklámhálózatot indít az Adblock Plus

2016. 09. 14. 16:00

A zavarba ejtően népszerű böngésző kiegészítő, az Adblock Plus kész, hogy megtegye a következő lépést az online reklámozás megreformálása felé.

Igaz, ezért a reformért a felhasználóknak és a hirdetőknek is meg kell majd fizetni a maguk árát. Tegnap volt a napja, hogy az Adblock Plus bejelentést tett, miszerint elindítják a saját online reklámrendszerüket, amit Acceptable Ads Platform néven ismerhet meg a világ.

A dolog pikantériája, hogy az új program nem igazán egyezik meg a cég eredeti céljával: blokkolni az összes reklámot. Az új platform inkább úgy képzelhető el, mint egy előszűrt reklámlista. Azok a reklámok, amiket mégis csak látni fogunk ezen a rendszeren keresztül, azok mind megfelelnek majd az Acceptable Ads Platform saját belső szabályzatának és az abban foglalt kritériumoknak. Lévén több millió gépen van fent az Adblock Plus, így biztosra vehetjük, hogy lesz olyan, akit érdekelni fog, hogy hogyan tudna megjeleni az ABP felhasználók kijelzőin a hirdetéseivel.

Kérdés: Mi a helyzet felhasználói oldalon? Nos, nem mindenki repesne az örömtől, ha felrak egy kiegészítést, hogy ne lássa a reklámokat, aztán az mégis csak elkezdené neki mutogatni őket. Pedig erről lesz szó csak kicsit szofisztikáltabban. Érezhetően gáz lenne az ABP felhasználókra szó nélkül rátukmálni bármi féle reklámot, akár válogatottak akár nem, így szerencsére a cég hagyott lehetőséget a választásra. A felhasználók bármikor dönthetnek úgy, hogy ők még ezeket az „elfogadható” hirdetéseket se szeretnék látni. Úgy tűnik ez a megoldás amolyan win-win szituáció lehet mindenkinek. Akik tényleg csak a zavaró hirdetéseket szeretnék elkerülni, de egyébként nem bánják, ha az oldalak látogatásával támogatják azok finanszírozását hirdetéseken keresztül, azoknak ideális lesz az Adblock újítása és a többiek se veszítenek vele semmit.

(Forrás: adblockplus.org Kép forrása: adblockplus.org)