Jump to content

A Disney Research rekorsebességgel tud textilt renderelni

2015. 11. 02. 12:00

A számítógépes grafika máris hatalmas fejlődésen ment keresztül a kezdetktől fogva, ám még így is akadnak olyan problémák, melyek megoldása rengeteg időt vesz igénybe. A textíliák realisztikus mozgása, miközben a széltől a gravitációig számos dolog hat rájuk, egyike ezeknek a problémás pontoknak.

A Disney Research csapata új megoldást talált a vászonszerű anyagok szimulálására, mely esettől függően 6-8-szor élethűbb, mint a jelenleg létező eljárások. A Disney tudós részlege szerint a technológiát leginkább többrácsos, specifikus, simított egyesítésként lehetne elnevezni és lehetővé teszi, hogy egy fő karakter ruháját vagy a háttérben mozgó anyagdarabokat sokkal gyorsabban rendereljék a filmekben.

A koncepció mögött ijesztő mennyiségű matek és számolás áll (ebben a PDF-ben megtalálod), ám a lényeg röviden összefoglalva, hogy az eljárás sokkal realisztikusabb szimulációkat tesz lehetővé. A rendszer később akár a VR fejlődésében is segíthet.

Forrás és fotó: engadget.com
Írta: Ambróz Nóra