A képen látható új verzió elkészítése során a cég együttműködött Eric Olsonnal, a Process Type Foundry-tól, míg a Facebook saját designerei is dolgoztak az egyedi betűkön. A cél egy „barátságosabb, megközelíthetőbb logó” volt, mondta a projekt kreatív vezetője, Josh Higgins.
Az eredményen Olson Klavika elnevezésű tipográfiai munkája látható, melynek készülése során „számos irányt kipróbáltak a designerek, de végül úgy döntöttek csak egy kisebb átalakítás szükséges, nem egy nulláról kezdett új alkotás” fejtegette Higgins tovább. A döntés helyesnek tűnik, hiszen az elmúlt 10 év során megismert és megszeretett logóhoz már rengeteg minden kötődik.
A legnagyobb különbség az „a”-n látszik, míg általában elmondható, hogy a betűk soványabbak és alacsonyabbak az előzőnél, írta az újdonságról a Brand New elnevezésű design oldal, valamint észrevették azt is, hogy a karakterek szélessége egyenletesebb.
Valószínűleg a változás sokaknak fel se tűnik majd, hiszen a Facebook csak elvétve használja teljes nevét, ám egymás mellé téve a kettőt azért látjuk, hogy mi történt. Az új verzió hamarosan megjelenik először a mobil eszközöket érintve.
Forrás és fotó: engadget.comÍrta: Ambróz Nóra