Jump to content

Szerényen, de megújul a Facebook logó

2015. 07. 03. 10:00

A Facebook utoljára 2015-ben változtatott a logóján, ám idén Menlo Park legénysége már úgy érezte, eljött a megújulás ideje. Noha az ikonikus fehér „F” kék háttérrel megmarad, a teljes nevet használó területeken apróbb változások történnek.

A képen látható új verzió elkészítése során a cég együttműködött Eric Olsonnal, a Process Type Foundry-tól, míg a Facebook saját designerei is dolgoztak az egyedi betűkön. A cél egy „barátságosabb, megközelíthetőbb logó” volt, mondta a projekt kreatív vezetője, Josh Higgins.

Az eredményen Olson Klavika elnevezésű tipográfiai munkája látható, melynek készülése során „számos irányt kipróbáltak a designerek, de végül úgy döntöttek csak egy kisebb átalakítás szükséges, nem egy nulláról kezdett új alkotás” fejtegette Higgins tovább. A döntés helyesnek tűnik, hiszen az elmúlt 10 év során megismert és megszeretett logóhoz már rengeteg minden kötődik.

A legnagyobb különbség az „a”-n látszik, míg általában elmondható, hogy a betűk soványabbak és alacsonyabbak az előzőnél, írta az újdonságról a Brand New elnevezésű design oldal, valamint észrevették azt is, hogy a karakterek szélessége egyenletesebb.

Valószínűleg a változás sokaknak fel se tűnik majd, hiszen a Facebook csak elvétve használja teljes nevét, ám egymás mellé téve a kettőt azért látjuk, hogy mi történt. Az új verzió hamarosan megjelenik először a mobil eszközöket érintve.

Forrás és fotó: engadget.com
Írta: Ambróz Nóra